استاد شینجی میکامی جدیدا در مصاحبه ای با سایت Eurogamer گفته هایی جالبی را بیان کرده است. او در مورد بازی ترسناک جدید خود «The Evil Within»، ترس و موضوعات مربوط به آن صحبت هایی کرده است:
برای من، همیشه این یک عقده بوده که آنچه که انجام میدهم در آن وضعیت در نوع خودش متفاوت، پیشگام و سردسته باشد. من همیشه خواسته ام کار های متفاوتی انجام بدهم. این دلیل است که من خواستم یک بازی ترسناک بسازم: برای اینکه به خودم این فرصت رو بدم که در این اوضاع بسیار ترسناک انتخاب خودم رو به پایان برسانم.
بنظرم “خلع قدرت” از بازیکن در زمان مناسب و توسط شیوه ای درست می تواند بهترین و قدرتمند ترین ابزار برای سازنده بازی ترسناک باشد.
ساخت دنباله برای بازی های ترسناک بزرگ ترین مشکل موجود در این ژانر است، وقتی که یک بازی ترسناک ساخت دنباله هایش ادامه پیدا می کند شما دیگر می توانید متوجه شوید دشمنان بازی قرار است چه چیزی باشند.
بنابراین سازندگان برای بدست آوردن مخاطبان بیشتر اکشن بیشتری را وارد بازی می کنند و در نتیجه این اقدام حس ترس در بازی کاسته می شود.
این دلیلی است که من دارم «The Evil Within» رو میسازم، همچنین به دلیل اینکه کیفیت بصری بازی ها افزایش یافته است. این ظرفیتی رو داره که ترس رو به شما نزدیک تر میکنه. به علاوه ما می توانیم بر اساس زمنیه بازی، انیمیشن های بسیار با کیفیتی رو به بازی اضافه کنیم. برای مثال ما می توانیم حرکت های شخصیت بازی را در موقعیت ها خاص و متفاوت تغییر دهیم. بازی بیشتر بر روی مخفی کاری تاکید دارد تا شلیک کردن، و من با افتخار ادعا می کنم که بازی دارای QTE های خسته کننده نخواهد بود.
حقیقتا من این بازی رو فقط برای ترساندن مردم میسازم، چونکه واقعا این کار جالب و خنده آور است!
ما قرار نیست ایده ها و استاندارد های جدیدی رو معرفی کنیم، ما فقط می خواهیم به ریشه های “ترس و بقا” برگردیم. ما از این مسیر منحرف شده ایم!
من می خواهم ترس را مجددا بشکافم، حس غلبه به ترس. چیزی که برای بازی ها منحصر به فرد است.
من قطعا از اینکه سبک ها و ژانر های بازی بسیار محدود شده اند بسیار ناامید شده ام. من می خواهم گستره ی وسیع تری را از بازی ها ببینم. من بازی های مستقل را خیلی دوست دارم. این افراد جوان که بودجه های کم در اختیار و ایده های بزرگی در مغز دارند; شاید آنها بتوانند ژانر جدیدی رو تعریف کنند؟! این در این فضای پرفروش فیلم ها بازی ها ممکن نیست؟ من نگرانم که این جریان ایده های جدید رو بسیار مخاطره آمیز می کنه. این چیزی است که گاهی اوقات سازندگان بازی در مورد خود فکر می کنند.
من فکر می کنم، بازی های مستقل و کوچک و همچنین بازی من: جایی است که سکوی پرتابی برای آینده پیدا خواهیم کرد.
____ استاد شینجی میکامی
Friday, 19 July 2013
توسط Simon Parkin از سایت Eurogamer
نظرات شما عزیزان:
:: موضوعات مرتبط: اخبار بازی ها، ،
:: برچسبها: خبر,